0.00
Рейтинг
0.00
Сила

Mozart : Requiem (Orchestre national de France / James Gaffigan)


James Gaffigan dirige lOrchestre national de France et le Choeur de Radio France dans le Requiem en ré mineur K.626 de Wolfgang Amadeus Mozart, avec la soprano Marita Solberg, la mezzo-soprano Karine Deshayes, le ténor Joseph Kaiser, et la basse Alexander Vinogradov. Concert enregistré le 29 juin 2017 en direct de la basilique de Saint-Denis dans le cadre du Festival de saint-Denis.

#Mozart #MozartRequiem #OrchestreNationalDeFrance

00:00 — Début du concert
01:19 — I. Introïtus
02:00 — Requiem
05:46 — II. Kyrie
08:13 — III. Sequentia. Dies Irae
10:09 — Tuba mirum
13:29 — Rex tremendae
15:31 — Recordare
20:27 — Confutatis
22:49 — Lacrimosa
25:52 — IV. Offertorium Domine Jesu Hostias
32:52 — V. Sanctus
34:30 — VI. Benedictus
38:52 — VII. Agnus Dei
41:45 — VIII. Communio — Lux Aeterna

A propos de l’œuvre:

Mozart croule sous les problèmes quand il entreprend l’écriture de son Requiem en 1791. Accablé par les dettes, le maestro viennois est aussi gravement malade. Pour ajouter à son malheur, sa musique ne séduit plus, la fréquentation de ses concerts diminue.

On ne compte plus les légendes qui entourent le contexte de création de l’œuvre. Mais parmi elles, une vérité se dessine. Le commanditaire de l’œuvre serait le comte von Walsegg, désireux d’obtenir une messe des morts pour célébrer le souvenir de son épouse, tout juste disparue. La demande est faite à Mozart de manière anonyme. Le comte souhaitait en effet se faire passer pour lauteur de l’œuvre, une supercherie dont il était familier!

Épuisé, Mozart s’éteint le 5 décembre 1791 à lâge de 35 ans. S’il a probablement composé entièrement les deux premières parties de l’œuvre, l’Introïtus et le Kyrie, le reste a été repris en main par l’un de ses élèves, Franz-Xaver Süssmayr, à partir d’esquisses plus ou moins détaillées.

Distribution:

Marita Solberg, soprano
Karine Deshayes, mezzo-soprano
Joseph Kaiser, ténor
Alexander Vinogradov, basse
Chœur de Radio France,
Nicolas Fink, chef de chœur
Orchestre National de France,
James Gaffigan, direction

A propos du compositeur Wolfgang Amadeus Mozart (1756 — 1791):

Wolfgang Amadeus Mozart est l’un des compositeurs les plus importants de l’histoire de la musique occidentale, et la figure majeure de la période du classicisme. Il fait partie avec Haydn et Beethoven de la « triade classique viennoise », incarnant l’un des trois maîtres dont l’influence a été la plus considérable sur les générations suivantes de compositeurs. Virtuose du clavecin et du violon, il connaît un succès précoce et une carrière fulgurante, en portant toutes les formes musicales existantes à un état d’accomplissement inégalé.

Retrouvez tous les concerts filmés de France Musique sur www.francemusique.fr/concerts

Pour plus de contenu France Musique rendez-vous sur le site www.francemusique.fr/

Cliquez ici pour vous abonner: bit.ly/2oeEr3e

Suivez nous sur:
► Facebook — bit.ly/2nDuQSd
► Twitter — bit.ly/2okZSfP
► Instagram — bit.ly/2nDA547

J.S.Bach Concerto no.1 in D Minor BWV 1052 Polina Osetinskaya Anton Gakkel


NEW AMAZING MUSIC-VIDEO ON THIS CHANEL
youtu.be/ZCPWPh06FwE — Benjamin Britten
youtu.be/BK3aTsBKj9M — Arshia Samsaminia
youtu.be/_h2-h831iLw — Roberto Di Marino

J.S.Bach HARPSICHORD Concerto in D Minor BWV 1052 Polina Osetinskaya piano
The Mariinsky String Orchestra
Conductor: Anton Gakkel www.antongakkel.org/
St.Petersburg, Mariinsky Theatre, Concert Hall 29.03.2015
0:05 — 1mvt / 8:15 — 2mvt / 16:13 — 3mvt
The life of pianist Polina Osetinskaya can be divided into two stages. The first – that of “wunderkind” (a word that Polina herself cannot abide) – was when Polina performed as a girl in huge halls filled with excited sensationalists. The second, which has continued to the present day, is essentially her victory over the first. It is both a reference to serious performing and to exacting audiences.
Polina Osetinskaya began to perform at the age of five. At the age of seven she entered the Central School of Music of the Moscow Conservatoire. Polina gave her first concert at the age of six at the Great Hall of the Vilnius Conservatoire in Lithuania. Together with her father who accepted the role of manager, the young Polina began to undertake frequent tours throughout the former USSR to packed halls and ovations. In her own country Polina was possibly the most famous child of her time and her relationship with her father was portrayed by the mass media as some kind of soap opera after the thirteen-year-old Polina decided to leave her father and study music seriously at the school of the Leningrad Conservatoire under the acclaimed teacher Marina Wolf.
Polina began to tour once again while still a student at the St Petersburg Conservatoire. (The pianist subsequently completed a postgraduate course at the Moscow Conservatoire under Professor Vera Gornostayeva.) She has appeared with the Tokyo Philharmonic Orchestra, the Orchestra of the Weimar National Opera, the Academic Symphony Orchestra of the St Petersburg Philharmonic (Honoured Ensemble of Russia), the State Academic Svetlanov Symphony Orchestra, the Moscow Virtuosi and the New Russia orchestra among other ensembles.
Polina Osetinskaya’s onstage partners have included conductors Saulius Sondeckis, Vassily Sinaisky, Andrei Boreiko, Gerd Albrecht, Yan Pascal Tortelier and Thomas Sanderling. Polina Osetinskaya has performed at the Wallonie Festival in Brussels, the Mainly Mozart festival, the Frédéric Chopin Festival in Miami, the Stars of the White Nights festival and the December Evenings festival among numerous others.
The pianist has been awarded the Maly Triumph prize. In 2008 she wrote her autobiography Farewell, Sadness, which became a bestseller.
Polina Osetinskaya generally creates unusual and frequently paradoxical solo programmes. She almost always includes works by contemporary composers, frequently justaposing them with traditional classical works: “Contemporary music is not just a continuation of older music. It also helps us discover ideas and beauty in older music that have been lost over decades of the blind museum generation and mechanical and often soulless performing.”
Polina Osetinskaya often performs works by post-avant-garde composers such as Valentin Silvestrov, Leonid Desyatnikov, Vladimir Martynov, Georgs Pelēcis and Pavel Karmanov.

The pianist collaborates with many recording companies including Naxos, Sony Music and Bel Air.
#polinaosetinskaya #musicaaldente #полинаосетинская #бах

ЧАЙКОВСКИЙ - ЛУЧШЕЕ / TCHAIKOVSKY - THE GREATEST HITS


ПЕТР ИЛЬИЧ ЧАЙКОВСКИЙ — GREATEST HITS

1 — Щелкунчик — Вальс Цветов — 0:00
2 — Лебединое озеро — Act II: 14. Scene (Moderato) — 6:45
3 — Времена Года — Июнь — 10:07
4 — Щелкунчик — Па-де-де — 15:27
5 — Евгений Онегин — Вальс — 21:07
6 — Концерт No.1 для Фортепиано — Allegro non troppo e molto maestoso — 27:44
7 — Лебединое озеро — Неаполитанский танец — 34:20
8 — Спящая Красавица — Полонез — 36:18
9 — Щелкунчик — Danses caracteristiques. Марш — 40:24
10 — Времена года — Апрель — 42:47
11 — Лебединое озеро — Сцена — 45:21
12 — Сувенир из Флоренции — Adagio cantabile e con moto — 48:43
13 — Спящая Красавица — Вальс — 59:18
14 — Черевички — Полонез — 1:03:57
15 — Серенада для струнного оркестра — Вальс — 1:10:10
16 — Евгений Онегин — Полонез — 1:13:53
17 — Вальс-скерцо — 1:18:49
18 — Вариации на тему рококо — 1:23:06
19 — Итальянское каприччио — 1:41:56

Erik Satie - Gnossienne No. 1


♫ Learn the songs you love on piano: tinyurl.com/flaming-flowkey

Requested by Arunav Munjal.
Erik Satie — Gnossienne no. 1, from Trois Gnossiennes

Special thanks to my Patrons:
Zen and the Art of Piano
Leuvre
Balázs Vince Szeidl
Pico Pianist

♫ Patreon: www.patreon.com/theflamingpiano
♫ PayPal: www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_s-xclick

The Best of Maurice Ravel


Enjoy the best music of Maurice Ravel! A tracklist is below. The pieces which are marked with a star I see as exceptional interpretations.
(click show more)

*0:00 Pavane Pour une Infante Défunte (Pavane for a dead princess)
5:46 «Ondine» from Gaspard de la Nuit
12:13 Menuet from Le Tombeau de Couperin
*17:04 Jeux dEau
22:37 Sonatine 1
26:43 Miroirs #3, «Une Barque sur lOcéan»
33:43 Prelude from Le Tombeau de Couperin
*36:50 Toccata from le Tombeau de Couperin
*40:41 Miroirs #4, «Alborada del Gracioso»
46:57 Piano Concerto in G Major, Movement 2
56:02 Bolero

P.S. 45:34 is almost too cool to exist