Beethoven - Moonlight Sonata - 2 Hours Version


ytimg.preload(https://r15---sn-axq7sn76.googlevideo.com/generate_204);ytimg.preload(https://r15---sn-axq7sn76.googlevideo.com/generate_204?conn2);Beethoven — Moonlight Sonata — 2 Hours Version — YouTube<link rel=«alternate» type=«application/json oembed» href=«www.youtube.com/oembed?format=json

Four Seasons ~ Vivaldi


Antonio Vivaldi — Four Seasons
Budapest Strings
Bela Banfalvi, Conductor

You can get the exact album I have here on Amazon: amzn.to/1I2dNNu (affiliate).

Here are the times for the specific movements:
Spring 0:00
Summer 10:31
Autumn 20:59
Winter 32:48

I hope you love this recording! It is my favorite one Ive heard yet. Happy Listening!

AnAmericanComposer

Bach, Cello suite Nº 1 (completa) Música Clásica


Прелюдия (4/4) первого сюита может первоначально ответить на характер изучения или упражнения, с которыми многие критики и музыканты прошлого хотели идентифицировать все сюиты. Его простое начало арпеджио в шестнадцатых может заставлять нас думать, но в центральной части восходящее арпеджио умирает в кальдероне, и отсюда есть несколько баров транзита к проходу «барионажа», а другой, за которым следует точка педали в и хроматическое восхождение, которое вызывает резкое напряжение, так что невозможно говорить о простом изучении. После этих мер (33-38) часть накопленного напряжения высвобождается, и движение блестяще заканчивается широким хордом.
,
Иоганн Себастьян Бах для большинства не нуждается в презентации. Герман барочного периода, многие считают (среди которых я и сам включаю себя) одним из величайших музыкантов «Истории Запада». Он был неутомимым тружеником и чрезвычайно плодовитым композитором во всех смыслах этого слова: истории, которую вы никогда не забудете, что у него было 20 детей, но если вы смотрите каталог своих работ, увидеть, что их музыкальное потомство не меньше. Бах написал (забрать воздух):

224 кантат, 10 массы, 7 Motetes 2 полной страсти, 3 ораторий, 188 кораллов, 4 Lieder, 1 quodlibet, 58 спиритуалов, 7 канона для различных инструментов, 2 оркестровой симфония, 4 оркестровых сюит, 24 концертов клавиатура, скрипка, флейта соло и оркестра, 16 сонаты для скрипки, флейты и виолы да сольного креветкой и клавиатуры или континуо, 17 люксов и партиты для скрипки, лютни, виолончели и флейты только одна лютня утечка, 2 умозрительные теоретические работы для нескольких инструментов, 9 трио-соната орган, 26 прелюдии, tocatas, фантазия и фуга органов, 10 утечки, фантазия и свободная прелюдия органа, одно упражнение для тела педали 1 pasacalle и слейте орган 1 Canzone, Аллу Бреве, ВСС и министерство орган, 6 концертов для органа только кораллы орган, 3 партит хорового орган, 1 канонической вариации для органа симфонии 30 изобретений и клавесин, 4 дуэтов клавесин, 27 люксов и партиты клы avecín, 3 minuetti клавесин, 56 прелюдии, фантазия и утечка или fughettas клавесина, 34 Tocatta, прелюдия и свободные утечки клавесин, 4 сонаты клавесина, 18 концертов для клавесина соло, 3 арии с вариациями, 2 Капризов клавесин, 1 аппликация для клавесина…

То есть, всего 525 вокальных произведений и 494 инструментальных средства. Чтобы дать вам представление, я оставляю это предложение цифрового издания музыки Баха, согласно которому его полная работа длится более 175 часов, распространяясь на 172 компакт-диска, что будет эквивалентно более недели без перерыва слушать его музыку!

Значение наследия Баха неисчислимо во многих аспектах, мне нужно будет написать сообщение, пока собственная работа учителя расскажет вам о его вкладе в музыку. Но, возможно, первое слово, которое приходит на ум, когда мы думаем о Бахе, — это контрапункт. Эта техника музыкального письма основана на композиции нескольких одновременных мелодических линий, имеющих сходную значимость, которые дополняют друг друга, в отличие от гомофонической музыки (несколько параллельных мелодических линий, которые работают как одна) или сопутствующей мелодии (где одна линия мелодичность преобладает, как правило, в высшем голосе, а другие звуки, без мелодической ценности, ограничены, чтобы сопровождать ее). Вопрос намного сложнее, чем представленный здесь, но я думаю, что он подводит итог. Я оставляю вам также графическую аналогию, которая может прояснить концепции.
,
Классическая музыка — это канал, посвященный только классической музыке, Моцарту, Бетховену, Вивальди, Чайковскому, Штраусу, Баху и всем остальным великим композиторам.
,
Классическая музыка, подходящая для расслабления, медитации, концентрации, раскрывает ваш ум, сон и многое другое.
Загрузите приложение для мобильных устройств: h.fanapp.mobi/index.php?app=musicaclasica
Facebook: www.facebook.com/musicaclasicagratis
Блог: canalmusicaclasica.blogspot.com.es/
Google: https: //plus.google.com/u/0/b/111456082371108352809/111456082371108352809? PageId = 111456082371108352809

Gerry Mulligan - Night Lights (1963)


1 — NIGHT LIGHTS (1963 Version)… 00:00
2 — Morning Of The Carnival From «Blac. Orpheus»… 04:55
3 — In The Wee Small Hours Of The Morning… 10:25
4 — Prelude In E Minor… 16:06
5 — Festival Minor… 20:26
6 — Tell Me When… 27:21

Gerry Mulligan, baritone sax and piano;
Art Farmer, flugelhorn;
Bob Brookmeyer, valve trombone;
Jim Hall, guitar;
Bill Crown, contreBasse;
Dave Bailey, batteria (drums).

Recorded on 12 September and 3 October 1963, @ the Nola Penthouse Studios in NYC.

Amélie Soundtrack ♥ Le beau monde dAmélie en 1 heure ♥ Le monde fabuleux dAmélie - SoundTrack


Amélie Soundtrack ♥ Le beau monde dAmélie en 1 heure ♥ Le monde fabuleux dAmélie — SoundTrack
------------★★ ★★-------------
● Thank you for watching my video
● Share this song with your friends: youtu.be/ibrtIq-s9l8
● Subscribe to the channel here: bom.to/n2DvfZ
— ★★ ★★ — ✔ Photos and music in their possession
✔ This video is completely made by fans. If you (the owner) want to delete this video, please contact us directly before doing anything. We will remove it carefully.
✔ If you are a music producer, photographer… all copyright issues please contact us via email: ngheantool2@gmail.com

Debussy, Satie, Faure, Ravel, Saint Saens


This was a project required to be bellow 30 minutes in length and contain only samples of the songs. I posted this project with the desire to see people engaging in a musical journey by having to search out the songs in their entirety. I also had quite a few previous videos containing Classical music taken down under copyright laws. After looking up these laws I noticed that one may simply provide most of the song without the ending and be able to get away with it. So I hope you enjoy this work and then go out and either buy or download the original music that I have presented here.

Paintings are by Claude Monet.

Music to elevate the soul and exult the divine.These are foretastes of late Frances exuberant Impressionist Composers such as Maurice Ravel, along with Erik Satie, followed by Camile Saint Saens, in close suit Gabriel Faure and no other but the painter of sound; Claude Debussy.

This presentation is graced by the French Impressionist Artist hallowed as Claude Monet, who painted using an array of rich colors during the same time that Mr. Debussy was bent over his mysterious piano.

here is the necessary composition guide: Musical pieces:

0:00 Clare de Lune (Claude Debussy)
1:50 Estampes Pago (Claude Debussy)
3:36 The Snow is Falling (Claude Debussy)
5:52 Preludes Voiles (Claude Debussy)
7:10 Estampes la Soriee (Claude Debussy)
9:00 Gymnopedie 1 — Lent et Douloureux (Erik Satie)
10:48 Gnossienne 1 — Alessio Nanni (Erik Satie)
12:34 Nocturne no. 1 (Erik Satie)
14:24 Ma Mere lOye Pavane Belle (Maurice Ravel)
16:13 Ma Mere lOye Apotheose (Maurice Ravel)
18:01 Une Barque sur lOcean (Maurice Ravel)
19:50 Piano Concerto No. 3 (Saint Saens)
21:39 The Bird House (Saint Saens)
22:47 The Swan (Saint Saens)
24:37 Apres un Reve (Gabriel Faure)

Chopin - Nocturne op.9 No.2


Nocturne in E-flat major, Op. 9, No. 2
Played by Vadim Chaimovich (https://www.youtube.com/vadimchaimovich)
FB-Vadim: www.facebook.com/vadimchaimovich
— Instagram
www.instagram.com/andrearomanoandrea

Vincent van Gogh painted The Starry Night one year before dying.
Chopin composed his popular Nocturne when he was about twenty.
it does not matter if you think that it is too late for you or that you still have a lot of time...you have to decide whether you are Chopin or van Gogh.

The idea behind these videos is coming from a research published by the Psychology Department of Berkeley University studying the relation between colors, emotions and how external stimuli are impacting decision making.

The study results demonstrate a strong correlation between faster music in minor tone and the choice from participants of colors from that were saturated, yellower and lighter whereas a slower and minor music produced the opposite pattern (choice of desaturated, darker and bluer colors).

Based on these findings, we wanted to create synesthesia in our videos and trigger more intense and long-lasting emotions in our viewers, get higher audience retention and interaction. We decided to do that by associating drawings from the major painters that were following the scientific findings of this research.
The choice of these paintings and the consecutive association with the music is also based on an accurate work that requires significant time and energy.

The analysis of the melodies returned to us a lot of information on how the painting should have been made. We needed a simple blue pattern but with an intrinsic meaning. Something that people could watch for a while without really understand it.

By creating this video I tried to do only one thing which turned to be the most difficult one: make you feel an emotional synesthesia.
When hearing the melody, dont you feel that everything is...blue? aren’t you lost in the sky? is your mind going over? It’s not for no reason.
it is not only an image, it is not only a melody. It is a trip.
You dont feel bored. Its your mind using the notes and the colors to create your own experience.

Most of the videos online with only one image are only music, but not this.

The research behind the perfect combination is the key for the unconscious.

The research:
«Music–color associations are mediated by emotion»
www.pnas.org/content/110/22/8836
Stephen E. Palmer, Karen B. Schloss, Zoe Xu, and Lilia R. Prado-León
— This popular nocturne is in rounded binary form (A, A, B, A, B, A) with coda, C. The A and B sections become increasingly ornamented with each recurrence. The penultimate bar utilizes considerable rhythmic freedom, indicated by the instruction, senza tempo (without tempo). Nocturne in E-flat major opens with a legato melody, mostly played piano, containing graceful upward leaps which becomes increasingly wide as the line unfolds. This melody is heard again three times during the piece. With each repetition, it is varied by ever more elaborate decorative tones and trills. The nocturne also includes a subordinate melody, which is played with rubato.